CERTIFICAT DE GARANTIE

1.1.Prezentul certificat de garantie reglementeaza acordarea garantiei persoanelor fizice, denumite in continuare consumator, asa cum este definit in O.G. 21/1992 si Legea 449/2003.

1.2.Fac obiectul conform prezentului certificat de garantie produsele, materialele de intretinere si exploatare distribuite de S.C. E-AUTOPARTS EUROPA S.R.L., care sunt cumparate de cumparatorii persoane fizice sau Juridice .

1.3.Identificarea produselor, a materialelor de exploatare si de intretinere la consumator se face pe baza facturilor/bonurilor fiscale de vanzare si a devizelor de lucrari, emise de catre vanzatori sau de service-urile auto autorizate de Registrul Auto Roman.

1.4.Produsele de schimb de origine se identifica prin marcajul corespunzator, care atesta caracterul de origine al acestora, conform art. 6.2.1 din Ordinul MTCT nr. 2135/2005.

1.5.Consumatorul se poate adresa pentru activitatile de reparatii, de intretinere, de reglare, de modificari constructive sau de reconstructie a vehicululelor oricarui service auto autorizat de Registrul Auto Roman pentru aceste operatiuni de service.

2. TERMENE DE GARANTIE

2.1. Garantia se acorda pentru lipsa conformitatii si/sau vicii ascunse.

2.2. Produsele au o garantie de 2 ani de la data cumpararii, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de un an sau a celor din anexa la prezentul certificat de garantie, dupa cum urmeaza:

  • - becuri: 3 luni;
  • - stergatoare parbriz: 6 luni;
  • - injectoare, turbosuflante, pompe de injectie, amortizoare si alte produse care au conditii speciale de utilizare si functionare- conform instructiunilor din anexa. 
  •  - pentru autovehiculele exploatate in regim de taxi sau scoala de soferi termenul de garantie este de 6 luni, cu exceptia injectoarelor, turbosuflantelor, pompelor de injectie, amortizoarelor si altor produse care au conditii speciale de utilizare si functionare, conform instructiunilor din anexa.

2.3. Pentru materialele de exploatare si de intretinere , termenul de valabilitate este cel inscris pe ambalaj/ recipient, daca se respecta conditiile de transport, manipulare, depozitare, pastrare, utilizare si exploatare. 

3. DREPTURILE CONSUMATORULUI

3.1. Drepturile consumatorului sunt cele prevazute in articolele 9 – 14 din Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, cu modificarile si completarile ulterioare (denumita in continuare Legea 449/2003) s i in Ordonanta de Guvern nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare (denumita in continuare O.G 21/1992).

3.2. Prezentul certificat de garantie nu afecteaza drepturile consumatorului conferite prin Legea 449/2003 si prin O.G 21/1992. 

4. MODALITATI DE ASIGURARE A GARANTIEI

4.1. Consumatorul poate inapoia doar vanzatorului piesele de schimb, materialelele de exploatare sau de intretinere in cazul lipsei conformitatii si/sau a viciilor ascunse aparute in perioada de garantie/valabilitate, in termenul legal, insotite de urmatoarele documente:

  • - prezentul certificat de garantie in original
  • - anexa la certificatul de garantie in original, daca este cazul
  • - copie dupa factura de achizitie si a dovezii efectuarii platii
  • - copie după cartea de identitate si certificatul de înmatriculare al autovehiculului
  • - dovada montării piesei într-un service autorizat de catre Registrul Auto Roman (deviz de montaj) si documente fiscale aferente
  • - nota de constatare – întocmită de către un service autorizat RAR conform modelului disponibil pe www.bestautovest.ro
  • - documentul din care sa rezulte ca s-a efectuat controlul periodic al autovehiculului (ITP)
  • - măsurători prin care se dovedeste defectiunea (dacă e cazul) 

4.2. In cazul in care reclamatia care invoca lipsa conformitatii este justificata, S.C. E-AUTOPARTS EUROPA S.R L. se obliga la repararea/inlocuirea produselor, a materialelor de exploatare sau de intretinere, conform legii . In cazul in care produsul trebuie supus constatarii tehnice la producator sau expertizarii la o terta persoana abilitata in acest sens, S.C. E-AUTOPARTS EUROPA  S.R.L. va depune toate diligentele pentru a obtine rezultatul constatarii tehnice/expertizei intr-un termen rezonabil, avandu-se in vedere toate imprejurarile de fapt ce pot influenta termenul finalizarii constatarii tehnice/expertizei..

4.3. In cazul in care reclamatia este nejustificata, cheltuielile efectuate vor fi suportate de catre consumator.

4.4. Produsele si materialele de exploatare sau intretinere inlocuite in perioada de garantie devin automat proprietatea exclusiva a S.C. E-AUTOPARTS EUROPA S.R.L.

5. SITUATII CARE EXCLUD SAU DUC LA PIERDEREA GARANTIEI PRODUSELOR

5.1. Situatii:

a) produsul nu a fost comercializat de S.C. E-AUTOPARTS EUROPA S.R.L.;

b) lipseste unul din documentele mentionate la art. 4.1 sau daca informatiile continute in acestea si/sau anexa la certificatul de garantie sunt gresite, incomplete sau ilizibile;

c) consumatorul a prezentat date eronate pentru identificarea produselor, si a materialelor de exploatare sau de intretinere;

d) vehiculul este neinmatriculat sau inspectia tehnica periodica a expirat inaintea aparitiei cazului de garantie;

e) vehiculul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice, etc.);

f ) vehiculul a fost folosit in alte scopuri decat cele prevazute de constructor sau a fost exploatat in competitii sportive, raliuri, etc.

g) defectiuni cauzate de abaterile unghiulare ale sistemului de directie, functionarii defectuoase a sistemului de franare, suspensie, racire, climatizare, electric, etc.;

h) instalari neautorizate de echipamente/accesorii, altele decat cele din dotarea din fabrica;

i) deteriorari/distrugeri, etc.datorate transportului, manipularii, depozitarii, pastrarii, utilizarii sau exploatarii necorespunzatoare, apropierea de surse de caldura, contactul cu produse chimice agresive, etc.;

j) produsele, materialelele de exploatare sau de intretinere au fost uzate/deteriorate/consumate etc. ca urmare a utilizarii acestora in alte scopuri sau pe alte vehicule decat cele pentru care au fost fabricate;

k) demontarea in parti componente sau subansamble a produselor, precum si deteriorarea sigiliilor, acolo unde este cazul.

l) nerespectarea intervalului si a programului de revizii tehnice, stabilite de constructorul vehiculului;

m) explotarea necorespunzatoare prin: nerespectarea efectuarii rodajelor, depasirea regimului termic, a turatiei maxime admise, a masei maxime autorizate pe axe etc.;

n) prezenta impuritatilor, a corpurilor straine, a prafului etc. in zonele de functionare a produselor sau in materialele de exploatare.

o) activitatile de service nu au fost efectuate de un service autorizat RAR pentru aceste operatiuni de service sau au fost efectuate fara scule sau dispozitive adecvate, fara respectarea tehnologiei stabilite de constructorul vehiculului sau a producatorului de produse ;

p) produsele au fost montate impreuna cu produse conexe uzate, defecte, modificate, etc.;

r) produsele prezinta urme de lovituri, socuri mecanice, zgarieturi, rupturi, fisuri, vopsire, sudare, etc., neimputabile produsului;

s) uzura sau defectul se datoreaza suprasolicitarii, intretinerii sau reglajelor necorespunzatoare, a interventiilor neautorizate efectuate asupra produselor in perioada de garantie a acestora;

t) la terminarea reparatiilor, service-ul auto nu a efectuat operatiunile de verificare, etalonare, reglare, impuse de constructorul vehiculului sau producatorul produsului .

u) seria/codul/marcajul de identificare al produsului este sters/indescifrabil, sau prezinta marcari ori stantari artizanale.

v) produsul prezinta o uzura normala datorita functionarii

Soluționarea alternativă a litigiilor Soluționarea online a litigiilor