Sfaturi pentru a crește fiabilitatea în timp a motorului Diesel TDI

Sfaturi pentru a crește fiabilitatea în timp a motorului Diesel TDI

Cum trebuie exploatat un motor turbo-diesel?

Un motor diesel ( T D I ) este rapid afectat dacă este condus subturat !!!  ( De retinut ! )

TDI = Turbocharged Direct Injection

La acest stil de conducere apar depuneri de calamină și probleme cu filtrul de particule, plus vibrații nedorite. Așadar, evitați turațiile de sub 1600 rpm și încercați să schimbați treptele încât să nu cădeți sub acest prag.

Este complet nerecomandat să accelerați puternic atunci când turația este sub 1800 rpm.

Dacă totuși este nevoie, accelerați inițial progresiv, iar după 2000 rpm puteți să călcați complet accelerația.

Accelerațiile puternice la turații mici au efect negativ asupra turbinei.

Pe cât posibil, nu utilizați un motor diesel doar în traficul urban și nu evitați turațiile ridicate atunci când aveți ocazia (ideal începând cu treapta a 3-a).

De asemernea, traseele scurte în regim zilnic nu sunt favorabile unui motor diesel.

Este recomandat să încălzesc motorul pe loc atunci când este frig?

În niciun caz.

La plecările la rece este nevoie de circa 10 secunde la ralanti pentru ca uleiul să ungă motorul și turbina, iar apoi se poate pleca la drum, însă fără turații ridicate (de peste 2500 rpm).

Nu este indicat să încălziți motorul la rece : deoarece dieselul nu se încălzește în sarcină redusă (pe loc), uleiul rămâne gros și ungerea este ineficientă.

Cu cât se încălzește mai repede, cu atât motorul este mai bine protejat.

Cum pot să protejez turbina în timp?

Cum majoritatea motoarelor moderne sunt turbo, indiferent că sunt diesel sau pe benzină, aceste sfaturi se aplică pentru ambele tipuri de propulsoare. Prima recomandare este să schimbați uleiul la timp, pentru că acesta are rol de ungere și protejare a turbinei.

Nu călcați pedala la podea dacă turația nu este peste 2000 rpm, iar uleiul nu a atins măcar 60 de grade (de obicei, temperatura agentului de răcire este mai mare decât a uleiului) este sub un imens stres mecanic și termic atunci când se circulă cu viteze mari pe durată ridicată (ex. autostradă).

De aceea, atunci când parcați este imperativ să nu opriți motorul imediat, ci să îl lasați pornit la ralanti pentru circa 30 de secunde.

Astfel, uleiul are timp să preia căldura excesivă și să răcească uniform turbina, fără ca materialele să sufere un șoc termic.

Acest aspect este extrem de important pentru fiabilitatea pe termen lung a turbinei.

Un alt gest pe care l-am văzut și este nociv este călcarea scurtă a accelerației înainte de oprirea motorului.

În acest moment, turbina este acționată, turațiile cresc, iar la tăierea contactului este întreruptă lubrifierea.

Deci, nu faceți asta sau dacă trebuie mai așteptați câteva secunde până la oprirea motorului.

Related posts