Schimbare bujie Dacia Logan

Schimbare bujie Dacia Logan

Schimbare bujie Dacia Logan

Schimbarea bujiilor pentru Dacia Logan, creeaza multor posesori de autovehicule,o etapa problematica.

Clar, in mod categoric, de foarte multe ori se omit mici pasi care trebuiesc parcursi in aceasta operatiune de schimbare a bujiei pentru  Dacia Logan.

Acest fapt poate duce, pe moment sau mai tarziu, la pagube destul de importante.

Pentru a putea inlocui corect bujiile la Dacia Logan avem nevoie de urmatoarele scule:

  • tubulara lunga de 16
  • prekungitor tubulare
  • cheie dinamometrica
  • spray degripant/lubrifiant
  • pistol aer comprimat

Pasul I

  • Se extrage fisa de pe bujia pe care dorim sa o inlocuim.
  • Aceasta operatiune se face cu mana, fara a folosi clesti sau alte scule.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasul II

  • Se foloseste o sursa de aer comprimat pentru a sufla mizeria adunata langa bujie.
  • In caz contrar, aceasta mizerie va ajunge in capul pistonului sau pe filetul sau.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasul III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasul IV

  • De desface bujia, avand grija sa nu fortam filetul si s arespectam sensul de rotatie pentru desfiletat.
  • Se incepe desfiletarea, folosind o cheie clichet, apoi se desface la mana.

 

 

 

 

 

 

 

Pasul V

  • Se monteaza noua bujie, avand grija sa nu fortam filetul din ciuloasa.
  • Strangerea preliminara se face la mana.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasul VI

  • Se efectueaza strangerea definitiva a bujiei, folosind o cheie dinamometrica.
  • De cele mai multe ori, pe ambalajul bujiilor noi este precizata forta cu care trebuiesc stranse.
  • Aceasta forta trebuie sa fie intre 20-30 Nm.
  • Se repeta etapele de la 1 la 7 pentru fiecare piston / bujie in parte.

Pasul VII

  • Se porneste motorul si se verifica buna sa functionare

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...