Reconditionare bloc motor

Reconditionare bloc motor

Reconditionare bloc motor

Primul autovehicol echipat cu bloc motor din aluminiu a fost Lancia Aurelia ,lansat in 1950.

Numarul aplicatiilor a crescut exponential de atunci,datorita avantajelor fata de blocurile din fonta.

  • Masa redusa(1/3 din masa unui bloc similar din fonta)
  • Transfer de caldura mai bun
  • Rezistenta la coroziune
  • Prelucrabilitate mai buna

De atunci ,numerosi producatori de automobile au folosit aceasta tehnologie,dintre care cei mai importanti sunt:

  • BMW(750i,X5)
  • Citroen(C3,C5)
  • Jaguar XK
  • Mercedes (A Klasse)
  • Peugeot(306,206)
  • Porsche(Boxster,Cayenne,928)
  • Volvo(S80,V80)
  • VW(Golf IV&V,Passat,Phaeton,Touareg)

Cilindri blocurilor din aluminiu pot fi de mai multe feluri:

  • cu insertie de camasa  din fonta,care la randul lor pot fi supusi unor tratamente necesare imbunatatirii transferului termic,reducerii uzurii etc.
  • cu insertie de camasi tip ALUSIL,Silitec-obtinuta prin inglobarea particulelor de siliciu in materialul camasii
  • cu prelucrarea suprafetei de uzura a cilindrului ,prin inglobarea particulelor de siliciu direct in materialul blocului-motor,aceasta avand o structura matriciala,numit LOKASIL

In ceea ce urmeaza ne propunem sa va prezentam in cateva cuvinte cum se deruleaza reconditionarea blocurilor de motor din aluminiu cu suprafete tip ALUSIL

1.Alezarea

Avand in veere ca stratul ALUSIL contine particule de siliciu,un material cu o duritate foarte mare,este nevoie de un cap de taiere din diamant.la alezare se face o operatie de taiere a particulelor de siliciu.Este foarte important sa se efectueze o taiere curata,fara a sfarama si a disloca particulele de siliciu din mediul de aluminiu.Daca taierea nu este curata,pot ramana particule din siliciu sfaramate sau partial dislocate,care in timpul functionarii motorului pot sa dauneze componentelor acestuia,fiind purtate de ulei.

2.Honuirea

Prin honuire se indeparteaza stratul format prin taiere si se uniformizeaza partea superioara a particulelor de siliciu.Pentru aceasta operatie se folosesc pietre de honuit cu diamant,concepute in mod special pentru aceste procedeu.

3.Expunerea

Deoarece particulele de siciliu sunt inglobate in aluminiu,intre aceste particule exista spatii care in urma honuirii se umplu cu pudra de aluminiu.Pentru a crea proprietatea de retinere a uleiului,spre deosebire de suprafetele din fonta,in  cazul carora proprietatea este asigurata de urmele de honuire,in cazul blocurilor din aluminiu este nevoie de indepartarea pudrei dintre particulele de siliciu,astfel formand o textura care retine uleiul.

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...

Reguli de baza pentru o utilizare eficientă a motoarelor diesel !

1.  Scurt istoric al  motorului Diesel : Mortorul Diesel a fost numit după inginerul german Rudolf Diesel la sugestia soției sale, Martha Diesel. Intenția originala a inginerului Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o gamă largă de combustibili, inclusiv praful de cărbune. Inițial  inventatorul credea că acesta...

Mai multe detalii ...