RADIATOARELE Polcar

radiatoarele polcar

RADIATOARELE Polcar

Nu toate radiatoarele auto sunt la fel…

Neavând o cunoștință de bază despre radiatoare, cineva poate face o greșeală majoră cumpărând unul nou.

Făcând plinul la rezervorul mașinii noastre, noi nu ne dăm seama ca majoritatea energiei primită
de la combustibil este irosită.

Balanța termală a motorului arată că doar 30% din energia generată este folosită în realitate (pentru a muta efectiv mașina), alte 30 de procente sunt eliminate cu gazele prin eșapament,
10% este folosită pentru a face față motorului și a rezistenței interne a transmisiei, iar restul trebuie emisă în atmosferă de sistemul de răcire.

Eficiență în orice moment

Dacă această căldură în loc să fie emisă în atmosferă prin sistemul de răcire, ar rămâne în
interiorul motorului ar cauza o creștere în temperatură periculoasă ducând la supraîncălzirea
capului motor, pistoanelor, inelelor etc.

Daunele motorului posibile sunt:

• deformarea capului motor cauzând avarierea garniturii;
• blocarea inelelor pistoanelor în rândurile pistoanelor (cauzată de resturile de ulei
supraîncălzit) și comprimarea mai mică a motorului. Toate aceste efecte distrug motorul;
• Pistoanele motorului topite stricând motorul în întregime.
Pentru a evita acest scenariu, trebuie asigurat că sistemul de răcire va emite căldura în exces în
atmosferă chiar în situații extreme ca și:
• conducând cu o remorcă la deal în timpul unei veri toride;
• conducând într-un ambuteiaj la temperatură înaltă pentru o perioadă lungă de timp.

Întregul sistem de răcire ar trebui să-și îndeplinească rolul chiar și în cele mai dificile condiții.
Înseamnă că radiatorul trebuie să aibă o eficiență de emitere a căldurii.

Această eficiență

depinde de suprafața de emitere a căldurii (suprafața tubulară), suprafața lamelelor și
capacitatea radiatorului deasemenea. Este necesar deasemenea și de un flux de aer potrivit care să treacă printre lamele.

Ce joacă un rol important?

În plus, inginerii de sisteme de răcire încearcă să dezvolte radiatoare potrivite la cel mai mic
cost de producție posibil.

Datorită componentelor ieftine, întreaga mașină poate fi oferită la un preț competitiv.
Inginerii pot alege unul din diferitele tipuri de radiatoare.

Prețul de producție nu poate avea un rol decisiv deoarece sunt mulți alți factori care trebuie luați în considereare.

Se pot analiza avantajele și dezavantajele a diferitelor tipuri de radiatoare.

Variantele sunt după cum urmează:
1. Radiator de asamblare mecanică cu tubulatură rotundă

Dezavantaje:

• suprafață mică de emitere a tubulaturii rotunde;
• rigiditate scăzută cauzând un risc înalt a scurgerilor însoțită de vibrație a
motorului;
• o necesitate de a utiliza garnituri de înaltă calitate deoarece aceste garnitui joacă
un rol major în evitarea scurgerilor. Unii producători nu îndeplinesc această cerință.

neavând experiență sau dorind să reducă costurile de producție;

Avantaje:

• costuri mici de producție (tubulatura rotundă este mai ieftină decât cea ovală),
costuri mici ale aparaturii de producție necesare, producția poate fi desfășurată în
hale mai mici.

2. Radiator de asamblare mecanică cu tubulatură ovală

Dezavantaje:

• rigiditate scăzută deasemenea
• cerințe înalte cu privire la calitatea garniturilor;
• brevet de restricție rezultând faptul că doar unii producători pot folosi legal
această tehnologie.

Avantaje:

• suprafață uriașă de dispersare a căldurii datorită formei ovale;
• costuri mai mici de producție decât în cazul radiatoarelor brazate.

3. Radiatoare brazate

Dezavantaje:

• costuri înalte de producție datorită folosirii de echipament scump și a halelor mari
de producție. Această producție are nevoie de oameni experimentați.

Avantaje:

• rigiditate și durabilitate înaltă, caracteristici cu o deosebită importanță pentru
motoarele diesel;
• suprafață uriașă de dispersare a căldurii deoarece tubulatura este fixată (brazată)
laolaltă cu lamele și pereți laterali din aluminiu. Rezervoare de plastic sunt fixate la Radiatoare brazate realizate în întregime din aluminiu (baza și rezervoarele)

Dezavantaje:

• prețuri extrem de ridicate cauzate de componente scumpe, linii de asamblare
moderne și nivel de competență înalt

Avantaje:

• cea mai înaltă capabilitate de dispersare a căldurii;
• cea mai înaltă rigiditate și durabilitate

Radiatoarele din aluminiu mai performante menționate la punctul 4 sunt folosite pe mașinile
echipate cu cele mai puternice motoare (de exemplu Audi A8 6.0 V12 48v 450CP). Radiatoare
similare sunt deseori folosite la mașinile de raliu sau în special la mașinile de drift.

Radiatoarele brazate din aramă produse manual fiind foarte răspândite în urmă cu câțiva ani, nu
se mai folosesc deloc, datorită creșterii constante a prețului cuprului.

Similarități și diferențe

Cunoștințele de bază a diferitelor tehnologii a radiatoarelor și aplicațiile lor recomandabile sunt
folositoare și permit evitarea greșelilor serioase în timpul căutărilor înlocuirii unui radiator.
Ar trebui să începem întotdeauna de la verificarea tehnologiei radiatorului original (componenta
OE folosită de fabrica de mașini pe linia de asamblare).

Să presupunem că descoperim că radiatorul nostru a fost asamblat mecanic cu tubulatură rotundă astfel în acest caz prețul nu ar fi
așa de mare, dar este încă necesar să verificăm următoarele condiții:

• grosimea bazei nu ar trebui sa fie mai mică decât cea a radiatorului OE;
• numărul și diametrul tubulaturii nu ar trebui sa fie mai mic decât cele ale radiatorului OE;
• densitatea lamelelor nu ar trebui să fie mai mică deasemenea.
Verificând ca toate aceste condiții să fie îndeplinite, recomandăm achiziționarea radiatorului.

Consecințe periculoase

Dacă descoperim că mașina noastră a fost echipată original cu un radiator de tip 2 sau 3, ar
trebui să ne amintim că inginerii au avut anumite motive să folosească un radiator mai scump în mașina noastră.

De aceea folosirea celui mai ieftin radiator de tip 1 în această mașină (de exemplu condusul în timpul unui ambuteiaj, în timpul temperaturilor înalte sau trăgând o remorcă) poate avea consecințe severe ca:
• avarierea ventilatorului motorului datorită utilizării lui nonstop;
• supraîncălzirea motorului – văzând afișată creșterea temperaturii motorului pe bord este
recomandată oprirea motorului și lăsarea lui să se răcească;
• deteriorarea gravă a motorului, ceea ce duce la o revizuire a acestuia.

Reguli generale

Aceasta inseamna ca regula generala atunci cand cumparati un nou radiator ar trebui sa fie
alegerea intotdeauna a unui asemenea radiator, care este produs folosind tehnologia nu mai rau decat radiatorul OE vechi.

Dacă această condiție este deja îndeplinită, este necesar să se
compare mărimea miezului, numărul de tuburi și densitatea lamelelor cu un radiator vechi.

Numai în cazul în care radiatorul de schimb este brazat și vechiul OE este un ansamblu
mecanic, este acceptabil ca grosimea miezului să fie puțin mai mică.

Producătorii renumiți care produc radiatoare brazate întotdeauna verifică cu atenție noul produs
înainte de a-l lansa pe piață. Performanțele emisiilor de căldură și testele de scurgere sunt cele
mai importante caracteristici care trebuie verificate.

Cele mai bune fabrici opresc producerea radiatoarelor mecanice și decid să se concentreze numai asupra producției moderne de brazare.
Decizia de acest fel este luată și atunci când o fabrică intenționează să-și extindă gama de producție a radiatoarelor.

Și dacă linia lor de producție este potrivită pentru serii mici, astfel de companii pot concura cu ușurință împotriva celor mai mari producători de mașini care produc radiatoare în serii mari.
Invazia de piață a radiatoarelor extrem de ieftine pentru fabricarea chineză necunoscută este ușor de observat.

Toate aceste radiatoare ieftine sunt produse în tehnologie mecanică folosind tuburi rotunde.
Astfel de radiatoare sunt oferite și pentru modelele care au fost echipate cu o fabrică de mașini cu radiatoare de bază brazate.

Am explicat deja cât de periculoasă și costisitoare poate fi aceasta, dar întrebarea de ce atât de multe ateliere și proprietari de mașini încă le cumpără rămân.

Există două posibilități:

• Clientul nu are nici măcar cunoștințe de bază și crede în descrierea radiatorului vânzătorului. Deci, putem spune că este pur și simplu înșelat de un vânzător onest;
• Clientul știe că producătorul de radiatoare joacă un joc incorect, dar are în curând un plan de a vinde o mașină și nu-i pasă de problemele viitorului proprietar.

Reducerea costurilor

Multe radiatoare chinezești au și o altă caracteristică periculoasă – și în cazul în care sunt
aplicate pentru autovehicule cu motoare mai mici și mai puțin puternice. Competiția puternică din China face multe fabrici să reducă costurile pentru a putea oferi prețuri
mai mici. Iată câteva rezultate comune ale acestui război al prețurilor:
• grosimea miezului inferioară;
• număr mai mic de tuburi;
• densitatea mai mică a lamelelor.

Modificările de construcție de mai sus înseamnă economii mari pentru fabrici și toate acestea pot fi văzute de ochii noștri.

Dar este clar că, de asemenea, se fac modificări interne pentru a reduce costurile.

Conducte mai subțiri sau garnituri mai ieftine (mai rău) explică de ce așa-numita viață a radiatorului ieftină durează în multe cazuri numai luni în loc de ani.

Economii scumpe

Pentru a finaliza, ar trebui să fim extrem de atenți când vedem radiatoarele cu preț scăzut.
Acest tip de economii ar putea însemna necesitatea de a cumpăra mai multe radiatoare în loc
de unul. Și acest lucru nu va fi cel mai rău rezultat al unei astfel de economii. Supraîncălzirea și
în cele din urmă ruperea motorului pot cauza probleme și mai grave pentru proprietarul mașinii.

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...