Radiatoarele de racire auto

radiatoare auto, radiatorul brazat aluminiu , radiator racire mecanic ansamblat

Radiatoarele de racire auto

Radiatoarele de racire auto sunt la fel? sunt genul de intrebari,puse frecvent de soferii incepatori,sau amatorii de autovehicule,automobile.

Modalitatea prin care un radiator de racire te ajuta sa mentii motorul masinii tale la o temperatura optima, trebuie sa intelegi diferentele dintre radiatoarele care sunt utilizate pe vehiculele moderne. In functie de marca si modelul masinii pe care o conduci, radiatorul masinii tale poate fi probabil un model din cele 2 sisteme de radiatoare pentru racire.

Bazele sistemului de racire

Sistemul de racire al masinii are rolul de a mentine o temperatura constanta si una dintre elementele importante in acest circuit o reprezinta radiatorul. Cand motorul este in functiune, acesta produce foarte multa frecare si caldura, temperatura motorului poate creste chiar peste 1500 grade Celsius. Componentele motorului care sunt supuse la asemenea temperaturi trebuie sa poata fi racite imediat pentru a preveni calirea sau supraincalzirea lor. Daca motorul este supus unor asemenea schimbari de temperatura, consumul de combustibil si emisiile vor creste.

Radiatoarele de racire auto sunt la fel?

Radiatoarele de racire auto sunt conectate la motor cu furtune sau conducte prin care este pompat antigelul (lichidul de racire) sau apa, care preia caldura produsa de motor si are rolul de a o elibera prin intermediul radiatorului.

Radiatorul de racire are o serie de tevi subtiri pe unde acest lichid de racire poate circula, iar prin circulatia continua a aerului, lichidul se raceste. Rezultatul va fi o temperatura constanta a motorului si prevenirea acestuia de a se supraincalzi.

Radiatoul de racire este amplasat in fata autovehiculului, adesea atasat de alte schimbatoare de caldura, asemenea intercoolerului si condensatorului de clima.

radiatoare auto, radiatorul brazat aluminiu , radiator racire mecanic ansamblat
radiatoare auto

Radiatoare de racire brazate aluminiu si ansamblate mecanic – detalii si diferente

Radiatorul este format din tevi aplatizate si lamele ondulate intre acestea. Lichidul de racire fierbinte trece prin tevile aplatizate, iar lamelele ondulate ajuta la producerea mai eficienta a schimbului de caldura de la tevi catre atmosfera. Exista doua moduri in care radiatoarele sunt produse :

  • radiatorul brazat aluminiu are tevile si lamelele brazate intr-un cuptor, aceasta procedura creeaza o conexiune metalica perfecta intre elemente, favorizand un schimb de caldura optim. Pentru a avea o suprafata mai mare de racire, de cele mai multe ori tipul de tevi folosite pentru acest tip de radiatoare sunt aplatizate , unele radiatoarele sunt sudate folosind tehnologia de brazare Nocolok.
  • radiatorul mecanic ansamblat are tevile ovale sau rotunde, fiind inserate prin pachete de lamele, conexiunea nefiind 100%, intodeauna va exista un mic spatiu intre tevi si lamele.Rezultatul va fi intr-un schimb de caldura mai mic decat in cazul unui radiator de racire brazat auminiu. (pana la 60%!) . Diferenta dintre acest tip de radiator si cel brazat aluminiu se remarca prin costul redus de productie, energie si elementele nu sunt sudate.

Ambele radiatoatoare sunt folosite de producatorii de autovehicule. Cand inlocuim un radiator de racire, specificatiile  radiatorului nou (material, tehnologie si dimensiuni) trebuie sa fie egale sau mai bune decat cele ale produsului original. Doar cand inlocuim un radiator aluminiu brazat si cel original, care il demontam , a fost mecanic ansamblat este acceptabil ca grosimea miezului sa fie usor mai mica. Asta datorita faptului ca un radiator de racire brazat aluminiu are o performanta de racire de pana la 60% mai ridicata decat un radiator mecanic ansamblat.

In cazul instalarii unui sistem de remorcare si/sau unei instalatii de imbunatatire a performantelor motorului (asemenea tuning-ului auto) , se recomanda inlocuirea radiatorului (daca este posibil) cu o versiune brazata pentru performante mai bune si viata mai lunga a motorului.

Sfaturi pentru inlocuirea unui radiator 

Daca motorul unui autovehicul este echipat original cu un radiator mecanic ansamblat, atunci acelasi tip de radiator poate fi folosit daca va fi nevoie sa inlocuiti radiatorul, Daca radiatorul original a fost unul  brazat aluminiu, atunci inlocuirea lui se face intodeauna cu unul brazat aluminiu. In aceste conditii  motorul nu va functiona intr-o conditie termica stresanta si va avea o racire optima, lucru care un radiator mecanic ansamblat nu-l poate indeplini.

Radiatorul brazat aluminiu este de cele mai multe ori putin mai scump decat radiatorul mecanic ansamblat, dar ofera mai multa siguranta, fara stres si solutie pe termen lung motorului.

Avem in oferta noastra mii de radiatoare de racire brazate aluminiu si mecanic ansamblate – radiatoare de apa dedicate la aproape toate modelele de autoturisme si autoutilitare !

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...

Reguli de baza pentru o utilizare eficientă a motoarelor diesel !

1.  Scurt istoric al  motorului Diesel : Mortorul Diesel a fost numit după inginerul german Rudolf Diesel la sugestia soției sale, Martha Diesel. Intenția originala a inginerului Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o gamă largă de combustibili, inclusiv praful de cărbune. Inițial  inventatorul credea că acesta...

Mai multe detalii ...