Istoria si evoluția primelor 3 mașini decapotabile!

Istoria si evoluția primelor 3 mașini decapotabile!

Istoria si evoluția primelor 3 mașini decapotabile!

Cele mai vechi mașini au fost construite manual, una câte una, și au fost foarte costisitoare.

De-a lungul vremii autoturismele decapotabile au evoluat considerabil și puțini sunt cei care știu că primele masini nu aveau acoperiș.

Mașinile specifice au fost văzute ca jucării pentru cei bogați. În anii 1890, „căruța fără cai” era o idee relativ nouă, fără ca nimeni să aibă o idee fixă, universală despre cum ar trebui să arate o mașină sau cum ar trebui să funcționeze.

Câteva modele de masina fără acoperiș care au scris istorie:

1896 Ford Quadricycle

Astfel, invenția modelului Quadricycle marchează o inovație importantă ca proto-automobil care ar pune bazele pentru viitor, cu mai multe modele practice pe care să le urmeze.

ford prima masina decapotabila

Pe 4 iunie 1896, într-un atelier mic, în spatele casei sale de pe strada Bagley Avenue, Detroit, în cazul în care clădirea Michigan se află în prezent, Ford a pus atingerea finală a motorului pur alimentat cu etanol.

După mai bine de doi ani de experimentare, Ford, la vârsta de 32 de ani, și-a terminat primul automobil experimental.

El și-a numit creația „Quadricycle„, numită așa pentru că a rulat pe patru anvelope pentru biciclete și datorită mijloacelor prin care motorul a condus roțile din spate.

Succesul micului vehicul a condus la înființarea companiei Henry Ford și mai târziu a companiei Ford Motor în 1903.

1934 Peugeot 601

Peugeot 601 a fost o masina de serie care a fost produsa intre anii 1934 si 1935 de catre Peugeot.

1934 Peugeot 601
1934 Peugeot 601

Lansarea oficială a avut loc la 5 mai 1934. Masina recent lansata a fost echipata cu un motor in linie de 6 cilindri, de 2148 cc, dezvoltand un total de 60 cp la 3500 rpm.

Cu o putere limitată și o greutate relativ mare, mașina a venit cu o viteză maximă limitata la 105 kilometri pe oră. Viteza maximă reală ar fi variat în funcție de corpul montat; inclusiv caroseria care avea o greuate între 1,180 kg și 1,250 kg.

O caracteristică unica a motorului  a fost regulatorul de temperatură controlat termostatic pentru uleiul de motor, functionand impreuna cu o pompă de ulei.

Ca și celelalte Peugeot-uri ale erei, modelul 601 a fost echipat cu suspensie frontală independentă la motoarele cu șase cilindri.

1962 Lincoln Continental

Lincoln a produs zece generații modelul Continental. În cadrul liniei a servit mai multe roluri, de la primul prototip decapotabil până la sedanul său de bază.

Din 1961 până în 1976, Lincoln a vândut modelul Continental ca model exclusiv.

interior lincon continental 1961

Linia de model a trecut, de asemenea, de trei ori. Din 1949 până în 1955, plăcuța de identificare a fost retrasă pe scurt. În 1981.

Continental a fost redenumit Lincoln Town Car pentru a găzdui cea de-a șaptea generație din 1982 Continental.

După 2002, Continental a fost pensionat, în mare parte înlocuit de Lincoln MKS în 2009; în 2017, a zecea generație Continental a înlocuit MKS.

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...