Injectie benzina corectare turatie

Injectie benzina corectare turatie

Injectie benzina corectare turatie

Prin calculatorul de bord.

Calculatorul de injecție benzină primește o informație de la presostatul de direcție asistată (care poate fi vizualizată pe testerul de diagnosticare).

Aceasta depinde de presiunea care există  în circuitul hidraulic şi de fluiditatea lichidului de direcție asistată.

Cu cât presiunea este mai ridicată, cu atât pompa de direcție asistată absoarbe mai multă energie.Injectie benzina corectare turatie :

Turația de ralanti este susceptibilă să fie adusă la aproximativ 100 rot/min suplimentare pe anumite versiuni.

II – CORECTARE ELECTRICĂ ÎN FUNCȚIE DE TENSIUNE BATERIE ȘI DE BILANȚ ELECTRIC

Această corectare are drept scop să compenseze scăderea de tensiune datorată pornirii consumatorului atunci când bateria este slab încărcată. Pentru aceasta, turaţia de ralanti este mărită, permițând astfel să crească rotația alternatorului și, în consecința, tensiunea bateriei.

Cu cât tensiunea este mai mică, cu atât corectarea este mai importantă. Corectarea turaţiei motorului este deci variabilă. Ea începe atunci când tensiunea devine mai mică de 12,8 V. Corectarea debutează de la turaţia de ralanti nominală şi poate atinge maxim 150 rot/min suplimentare.

Injectie benzina corectare turatie : Reglare îmbogățire

A – Încălzire sondesondele sunt încălzite de calculator:

– o data cu pornirea pentru sondă amonte,

– după un anumit timp de funcționare cartografiat în funcție de Punctul Mort Superior al motorului și de temperatura apei în afara de Picior Ridicat pentru sondă aval.

Încălzirea sondelor de oxigen este menținută în permanentă pană la oprirea motorului.

B – Tensiune sondă amonte

Citire pe testerul de diagnosticare: parametru „PR009: Tensiune Sonda de Oxigen Amonte”: valoarea citita reprezintă tensiunea transmisă calculatorului de sondă de oxigen plasată în amonte de catalizator. Ea este exprimată în mV.

Atunci când motorul este buclat, tensiunea trebuie sa varieze rapid intre doua valori: 20 mV ± 50 pentru un amestec sărac, 840 mV ± 70 pentru un amestec bogat.

Cu cat ecartul minim-maxim este mai mic, cu atât informația sondei este mai putin buna (acest ecart este în general de 500mV).

C – tensiune sondă aval

Citire pe testerul de diagnosticare: parametru PR010: Tensiune Sonda de Oxigen Aval: valoarea citita reprezinta tensiunea transmisa calculatorului de sonda de oxigen după catalizator. Ea este exprimata în mV.

Aceasta sonda are drept funcție sa diagnosticheze catalizatorul și sa efectueze un al doilea control mai precis al îmbogățirii (bucla de reglare lenta). Aceasta funcție este activata doar după un timp de funcționare a motorului la cald și nu este activata la ralanti.

Atunci când motorul este buclat, la viteza stabilizantă, tensiunea trebuie sa varieze într-un interval de 600 mV ± 100. La decelerare, tensiunea trebuie sa fie mai mica de 200 mV.

Nu trebuie sa țineți cont de tensiunea citita pe modulul de control la ralanti.

D – Corectare îmbogățire

Valoarea citita pe testerul de diagnosticare pentru parametrul „PR035: Valoare Corectare Îmbogățire” reprezintă media corectărilor îmbogățirii aduse de calculator în funcție de îmbogățirea amestecului de carburant văzut de sonda de oxigen plasata în amonte de catalizator (sonda de oxigen analizează în realitate conținutul în oxigen al gazelor de eșapament).

Valoarea de corectare are drept mijloc 128 și drept limite 0 si 255:

– valoarea mai mica de 128: solicitare de sărăcire,

– valoarea mai mare de 128: solicitare de îmbogățire.

E – Intrare în reglare îmbogățire

Intrarea în reglare de îmbogățire este efectiva după o temporizare de plecare dacă temperatura apei este mai mare de 22 °C și în funcție de o temporizare de 28 s după pornirea motorului.

Atunci când nu ați intrat încă în reglare de îmbogățire, valoarea citita este 128.

Faza debuclare – atunci când sunteți în reglare de îmbogățire, fazele de funcționare în timpul cărora calculatorul nu ține cont de valoarea tensiunii transmise de sondă, sunt:

– cu piciorul apăsat la maxim: variabilă și mai mare de 128,

– la accelerație puternica: variabilă și mai mare de 128,

– la decelerație cu informația picior ridicat (întrerupere injecție):128,

– in caz de pana a sondei de oxigen: 128.

F – Mod degradare treptata in caz de pana sonda de oxigen

Atunci cand tensiunea transmisa de sonda de oxigen este incorecta (variind foarte putin sau deloc) la reglarea imbogatirii, calculatorul trece in mod degradare treptata (valoare=128) numai daca pana a fost recunoscuta prezenta timp de 10 s. Numai in acest caz, pana va fi memorata.

Daca detectati o pana prezenta a sondei de oxigen si daca pana a fost deja memorata, atunci se trece direct in bucla deschisa. In acest caz, parametrul PR035 „Valoare corectare imbogatire” ia valoarea de 128.

Termostat, punct deschidere si inchidere – punct deschidere Logan 1.4 si 1.6 este de 89°C, iar punct inchidere este de 99°C±2°C.

Related posts