Dacia, luxul epocii de aur

dacia 1300 modificata

Dacia, luxul epocii de aur

Lansarea Daciei 1100 cu numărul 10.000 chiar în ziua aselenizării americanilor pe Lună, despre modelele 1300 şi 1310, dar şi despre „căderea Lăstunului”.

Seria Adevăruri despre trecut continuă cu episodul în care realizatorii ne spun povestea apariţiei şi dezvoltării producţiei celui mai iubit şi mai popular autoturism românesc-Dacia, de la apariţia ideii, la începutul anilor ’60, până la finele anului 1989.

Negocierile de Gaulle-Maurer, lansarea Daciei 1100 cu numărul 10.000 chiar în ziua aselenizării, modelele 1300 şi 1310, o Dacie 2000 care a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu, un pilot de raliu cu succese în Europa, căderea Lăstunului-rima perfectă pentru căderea comunismului sunt câteva dintre momentele din istoria autoturismului românesc de succes-Dacia.

În timpul regimului comunist deţinerea unui autoturism proprietate personală, indiferent de marca şi uzura lui, era considerată un lux. La începutul anilor ‘60 doar câteva modele modeste, produse în ţările blocului est-european, alcătuiau piaţa românească.

Atunci apare ideea fabricării de autoturisme româneşti. În primăvara anului 1964, generalul Charles de Gaulle, preşedintele Franţei, îl primeşte la Paris pe Ion Gheorghe Maurer, premierul României.

Printre „roadele” acestei întâlniri se numără şi negocierile cu firma de automobile Renault, pentru asamblarea în ţara noastră a unui model sub marca Dacia.

Un brand cu iz naţionalist, conducătorii de atunci ţinând să demonstreze Uniunii Sovietice şi celorlalţi ,,fraţi” din blocul comunist european, că România îşi poate dezvolta industria prin resurse proprii şi cooperări cu firme avansate tehnologic din ,,lagărul capitalist”.

Negocierile cu partea franceză se parafează în septembrie 1966, după care, în ritm alert, este construită şi pusă în funcţiune Uzina de Autoturisme de la Colibaşi, astazi Mioveni. Renault furniza toate componentele auto, acestea fiind asamblate în noua fabrică.

Propaganda de partid prezenta producţia automobilelor Dacia drept un mare succes românesc. Realizator Iulian Foisor. Producător Raluca Rogojină.

Related posts

Tiptronic vs S tronic

Cutia de viteză automată a fost creată cu scopul de a lucra în tandem cu motorul, schimbând treptele de viteză fără intervenția șoferului. În acest articol vom compara funcționalitatea și caracteristicile a două cutii de viteze automate: Tiptronic și S tronic. Ce este cutia de viteze Tiptronic? Cutia de...

Mai multe detalii ...

Cum să-ți restaurezi farurile

Odată cu trecerea timpului și expunerea la elementele climatice, claritatea farurilor auto se diminuează. Lentilele încețoșate sau îngălbenite pot reduce eficacitatea farurilor pe timp de noapte sau în condiții de vizibilitate slabă, ceea ce este deosebit de periculos în sezonul toamnă/iarnă.  Setul de restaurare a lentilelor farurilor – Turtle...

Mai multe detalii ...