Cum sa schimbi o baterie auto ?

cum schimbi o baterie auto

Cum sa schimbi o baterie auto ?

Cum sa schimbi o baterie auto ?

  1. Pentru evitarea unui scurt circuit este recomandat ca ordinea deconectarii bornelor sa se faca astfel :

  • La deconectare:  se scoate intai borna negativa (-) pe urma borna pozitiva (+) ;
  • Se scoate borna – intai  pentru evitarea atingerii  bornei  de + din gresala pe caroserie.
  • Daca  se scoate borna + prima si atingeti din greseala caroseria masinii , exista posibilitatea de a  face scurt circuit .

La montarea unui acumulator pe autovehicul este recomandat ca ordinea conectarii bornelor sa se faca astfel : 

  • La conectare :   se monteaza / fixeaza  intai borna pozitiva (+)  pe urma borna negativa (-)   ;
  •  Pentru schimbarea acumulatorului aveti nevoie si de o cheie pentru destrangerea / strangerea bornelor.  Recomandam o cheie cu clichet unde puteti pune un cap cheie de dimensiunea necesara, si un prelungitor in unele cazuri .

Tips: Borna pozitiva are de obicei un capac rosu pentru o identificare usoara .

Puteti achizitiona acumulatori auto  marca : Bosch , Varta , Motrio , Automobile Dacia , MTR sau alte marci din magazinul nostru online bestautovest.ro .

In magazinul nostru online, puteti alege dupa Brand sau Amperaj asa incat sa gasiti usor acumulatorul de care aveti nevoie .

Stiati ca : Un chimist francez a descoperit principiul functionarii bateriei in anul 1801 , in urma unor experimente de electroliza.

Acesta a deconectat electrolizii de la sursa de alimentare si a constatat ca ramane a tensiune electrica .

Dupa 50 de ani acest  fenomen a fost folosit pentru lansarea pe piaţă a primului acumululator cu plumb.

În zilele noastre, principial, o celulă de acumulator cu plumb este formată din:

  • o placă din plumb poros presat într-un grătar din plumb (neporos). Aceasta este legată la borna negativă a acumulatorului şi se numeste placă negativă;
  • o placă din bioxid de plumb, poros, presat într-un grătar din plumb (neporos). Aceasta este legată la borna pozitivă a acumulatorului şi se numeste placă pozitivă;
  • o placă realizată dintr-un material izolator din punct de vedere electric. Este numită separator şi are rolul de a evita contactul electric între cele două plăci;
  • o soluţie de electrolit (formată din 33% acid surfuric şi 67% apă ). Cu această compoziţie, electrolitul are o densitate de 1,24 (adică 1 litru de electrolit cântăreşte 1,24Kg);
  • o carcasă din material plastic în care sunt conţinute toate elementele enumerate mai sus.

Related posts

Cum sa-ti intretii singur masina, simplu si eficient ?

Puteti face aceasta procedura de intretinere acasa la dvs, chiar daca nu sunteti un mecanic bun sau daca aveti cunostinte mai putine cu privire la aspectul tehnic a unei masini. Cu toate acestea cu putina documentare despre inspectia si intretinerea de baza, puteti invata suficient pentru a efectua unele...

Mai multe detalii ...

Senzorii SRS si Airbag-urile !

Senzorii SRS reacţionează diferit în funcţie de cursul coliziunii şi de utilizarea centurilor de siguranţă de pe partea şoferului şi a pasagerului. Din acest motiv, este posibil ca doar unul (sau niciunul) dintre airbaguri să fie umflat în caz de coliziune. Sistemul de reţinere suplimentar detectează forţa de impact...

Mai multe detalii ...