Cum functioneaza motorul de masină

Cum functioneaza motorul de masină

Cum functioneaza motorul de masină

Este intrebarea frecventa des intalnita intre tinerii soferi,incepatori sau orice amator de automobile,autovehicule.

  • Știai că mașina ta va lua 20.000 de metri cubi de aer pentru a arde 75 litri de combustibil? Acesta este echivalentul unei case de 2.500 de metri patrati!

  • În cazul în care singura dvs. experiență cu un motor de mașină este „Cât de mult va costa reparatia matorului?”, atunci acest videoclip este pentru tine.

Motoarele de automobile reprezinta un complex de componente mecanice uimitor de minunate functionand impreuna,pentru a asigura deplasarea automobilului. Este timpul să aflați mai multe despre magia sub capotă!

Componentele moturlui auto :

Sistemul de distributie,poate fi de mai multe feluri :

Sistemul de distributie reprezinta ansamblul componentelor ale motorului ce asigura umplerea periodica a cilindrilor cu amestec carburant si aer ,efectand evacuarea tutoror gazelor de ardere din cilindrii motorului, intr-o anumita ordine.Sistemul de distributie este alcatuit din trei parti:

  • mecanismul componentelor care comanda deschiderea si inchiderea periodica a orificiilor de admisie si evacuare ale cilindrilor;
  • colectorul de gaze care distribuie si imparte gazele proaspete intre cilindrii motorului si aduna gazele de ardere din cilindri.
  • amortizorul de zgomot.

Pentru comanda deschiderii si inchiderii orificiilor se disting trei procedee, denumite corespunzator:

  • distributie prin supape;
  • distributie prin sertare;
  • distributie prin lumini.

 

Mecanismul de alimentare cuprinde urmatoarele componente comune  :

  • Rezervor de combustibil
  • Conducte de combustibil
  • Filtru de carburant
  • Decantor
  • Pompă de combustibil
  • Indicator de nivel
  • Filtru de aer

Sistemul de alimentare al motoarelor cu aprindere prin scânteie

La motoarele cu aprindere prin scânteie cu carburator amestecul de benzină și aer se formează în exteriorul cilindrului, într-un dispozitiv numit carburator. La motoarele cu aprindere prin scânteie cu injecție de benzină formarea amestecului carburant se poate face atât în interiorul cilindrului cât și în exteriorul acestuia.

  1. Sistemul de alimentare al MAS este format din rezervorul de combustibil, conducte de combustibil, filtru, decantor, pompa de combustibil, filtrul de aer, carburatorul, indicatorul de nivel. Aerul necesar formării amestecului carburant este purificat cu ajutorul filtrului de aer iar amestecul este dirijat spre supapele de admisiune prin galeria de admisiune.

Dispozitivele specifice sistemelor de alimentare ale motoarelor cu aprindere prin scânteie sunt următoarele:

  • Carburator

Sistemul de alimentare al motoarelor cu aprindere prin comprimare

La motoarele cu aprindere prin comprimare amestecul carburant se formează în interiorul cilindrului, la sfârșitul cursei de comprimare a aerului, când se injecteaza motorina.

Dispozitivele specifice sistemelor de alimentare ale motoarelor cu aprindere prin comprimare sunt următoarele:

  • Pompă de injecție
  • Sistemul de racire

  • Transmisia

  • Cutia de viteze

 

  • Mai jos prezentam un motor de Dacia Logan,avand cutia de viteze semi-automata :

 

Cum functioneaza motorul de masină,

bestautovest.ro

sursa video : youtube

 

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...

Reguli de baza pentru o utilizare eficientă a motoarelor diesel !

1.  Scurt istoric al  motorului Diesel : Mortorul Diesel a fost numit după inginerul german Rudolf Diesel la sugestia soției sale, Martha Diesel. Intenția originala a inginerului Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o gamă largă de combustibili, inclusiv praful de cărbune. Inițial  inventatorul credea că acesta...

Mai multe detalii ...