Bi-turbo sau twin-turbo ?

Bi-turbo sau twin-turbo

Bi-turbo sau twin-turbo ?

Caracteristici :

Bi-turbo sau twin-turbo, sunt componente ale motorului auto.Cele cu twin-turbo utilizează două grupuri de turbocompresoare pentru a alimenta bancuri separate de cilindri. Aerul este comprimat o singură dată, de un singur compresor. Acest tip de supraalimentare utilizează turbocompresoare în paralel și echipează de obicei motoarele cu cilindri în V dar și pe cele cu cilindri în linie, cu un număr mai mare de cilindri.

De multe ori auzim despre unele motoare supraalimentate

Fie că sunt Twin Turbo, fie că sunt Bi Turbo, şi, chiar dacă ne dăm seama că în ambele cazuri e vorba de două turbocompresoare (turbocompresor: de la turbină – partea fierbinte, care primeşte impuls de la gazele de eşapament şi compresor – partea rece, care compresează aerul şi-l direcţionează în admisie), cei mai mulţi dintre noi nu au habar dacă există vreo diferenţă între cele două noţiuni.

Primul lucru pe care ar trebui să-l ştiţi

Este că în ambele cazuri supraalimentarea se realizează prin două turbocompresoare, care, fiind propulsate de aerul de evacuare, compresează aerul de admisie şi-l împinge forţat în admisie, astfel fac arderea mai intensă, iar în rezultat se obţine acel boost de putere pentru care sunt renumite motoarele turbo.

Primele motoare ce foloseau turbocompresoare aveau, un singur turbocompresor iar faptul că el trebuia propulsat de gazele de eşapament, crea un moment de rezistenţă în care aceste gaze trebuiau să se acumuleze cu presiune suficient de mare, încât să învingă rezistenţa turbinei, după care se genera şi acel boost de putere. Acel moment de ezitare ne este cunoscut tuturor drept turbolag.

 

Sursa articol : piatauto.md

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...

Reguli de baza pentru o utilizare eficientă a motoarelor diesel !

1.  Scurt istoric al  motorului Diesel : Mortorul Diesel a fost numit după inginerul german Rudolf Diesel la sugestia soției sale, Martha Diesel. Intenția originala a inginerului Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o gamă largă de combustibili, inclusiv praful de cărbune. Inițial  inventatorul credea că acesta...

Mai multe detalii ...