Avantaje şi dezavantaje ale anvelopelor runflat

anvelope cu technologie runflat cu inel

Avantaje şi dezavantaje ale anvelopelor runflat

Avantajul Anvelopelor Run on flat ( RunFLAT)

  • Beneficiul major al conducereii unui autoturism cu anvelope de tip runflat consta in posibilitatea de a conduce si de a mentine controlul masinii chiar si cu anvelopa deteriorate pentru o distanta de maxim 90  km cu o viteza 85 km/h.
  • Prin instalarea de anvelope runflat, se va reduce consistent din greutatea noilor autoturismelor, inlaturand roata de rezerva grea. Acest lucru faciliteaza si economisirea de carburanti, creand in plus spatiu pentru bagaje sau alte bunuri.

Dezavantajul anvelopelor de tip RUNonFLAT (RUNFLAT)

  • Pe forumuri si in cadul multor comunitati  sociale de autoturisme, se gasesc si multe pareri ale celor care nu sunt multumiti de anvelopele runflat, invocand motive care tin de costuri si de calitatea sofatului.
  • In general, este vorba despre deplasari mai putin confortabile
  • Alte persoane mentioneaza ca, gradul de uzura mai mare din cauza conditiilor diferite.

Ce reprezinta Technologia RUNFLAT ?

Tehnologia care poarta numele astazi de „runflat”,  poate fi urmărită înapoi până în anul 1892. Anvelopele auto run-flat nu au fost însă comercializate decât la începutul anilor 1935.

Această primă anvelopă avea un interior format dintr-o altă anvelopă formată dintr-un material sintetic.

 

În anul 1934 Michelin a creeat un nou concept de anvelope auto bazate pe tehnologia dezvoltată pentru trenuri de navetiști și cărucioare. Aceasta avea o jantă de siguranță în interiorul anvelopei care, dacă ar fi fost perforată, ar fi continuat să circule pe o căptușeală de spumă specială. Aceste cauciucuri auto a fost vândute pentru uz militar și pentru vehicule specializate cum ar fi mașini blindate bancare.

De cate feluri sunt anvelopele RUN ON FLAT ?

Cu inel de susținere. Structura lor presupune un inel special, care asigură suportul de-a lungul întregii circumferințe a anvelopei. Acestea pot susține sarcini mari și pot funționa fără limită de viteză, chiar și după străpungere. Aceste anvelope vă permit să parcurgeți o distanță de până la 320 km. Totuși, datorită prețului mai mare, nu sunt atât de des folosite.

Anvelopele RUN on flat avand flancurile întărite. Acestea sunt cel mai des folosite. Se deosebesc de cele standard prin flancurile mai rigide și durabile, care suportă greutatea autovehiculului, împiedicând contactul cablului anvelopei cu janta. La producerea lor se folosește un compus special, rezistent la căldură, care nu-și pierde proprietățile operaționale în urma încălzirii, cauzate de presiunea insuficientă.Acest tip de anvelope run on flat , este limitat la viteza maxim de 80 – 90 KM/h, si o distanta maxima 80 KM.

Anvelopele RUNFLAT care au inel de susținere. Structura lor presupune un inel special, care asigură suportul de-a lungul întregii circumferințe a anvelopei. Acestea pot susține presiuni si compresii mari și pot funționa fără limită de viteză, chiar și după străpungere. Aceste anvelope vă permit să parcurgeți o distanță de până la 420 km.

Diferenta dintre anvelopele RUNFLAT  si cele obisnuite.

  • Bună stăpânire a vehiculului chiar și în caz de pană.
  • Roata de rezervă nu este necesară
  • Schimbarea anvelopei sparte nu trebuie făcută imedia
  • Conform unei statistici efectuate recent, mai mult de 70% dintre conducătorii de automobile au avut cel puţin o fisură in anvelope. 25% dintre ei nu erau pregatiti să schimbe roata, iar cei care au reuşit nu au făcut-o cu plăcere.Datorită technologiei  RunFlat acest lucru poate ţine de domeniul trecutului, deoarece cu noile tipuri de anvelope puteţi parcurge în continuare spre un service / vulcanizare speciala unde se schimba anvelopa în siguranţă.

 

Related posts

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Patinarea ambreiajului la autoturisme, in ce consta aceasta problema ?

Motivele Patinarii Ambreiajului la autoturisme pot fi : Uzarea sau defectarea ferodourilor sau a suprafeței discului. Ferodourile, uzate excesiv ca urmare a subțierii lor, nu mai presează destul de puternic asupra suprafeței volantului. Efortul de compresie al mecanismului nu este suficient pentru a asigura o conexiune fixă a elementelor...

Mai multe detalii ...